Thursday 14 April 2011

Perancis Bolehkan Dedah Payudara, Purdah Diharamkan !!

Lamanya aku x Hupdate Blog..Sgt2 busy yer...
Baru sekejap tadi aku terbace kat paper utusan 13 april 2011..almaklomla..aku kan lmbt ckit..hahuahuah~
dia punya tajuk yg nk buatkan aku bace dan terus membace...
klu korang ader paper utusan 13 april ..korang g tgk mukasurat 16 yerk..ada kat ctu...
Nie undang2 pertama kat dunia yg mula2 berkuatkuasa di Perancis brmula 12 april 2011...patut ke..??
Boleh dedahkan payudara tapi x ley pakai purdah...ayoyoyoyo ~!!!
banyak teruk lor....( lor tu aku amik prkataan sales girl cermin mate kat upwell...poyo giler..muka ori melayu jawa, gigi mancung..cekonon jer nak ckp mcm chinese..please lah !!)
Dorang tangkap 2 org wanita yg pakai purdah dan kenekan denda AS$ 125 (RM645)  pd sape2 yg pakai purdah....
Yang tayang ttttteeeeetttt...tu x pulak disaman...haish !! (tetibe rase geram & rase x adil langsung !!)
Korang nk tau polis dorang pon merungut coz , undang2 tu susah nk laksanakan...haish !!
tapi menteri dorg srh wat camtu...pulak dah kan..!! Depa kata pengharaman pakai purdah melindungi 2 prinsip asas iaitu sekularisme & prinsip kesamarataan antara lelaki dan wanita ..iyek2 jer !!
tapi depa nie takut gak buat undang2 mcm tu coz takut negara luar protes !!
klu dh tau pk mcm tu x yah ler haramkan..Haiya !!

p/s : ada udang di sebalik mee dorang nie sebenarnya !!!! fikir2kn lah ya...




0 comments: